Gode ferieoplevelser

9b Rejseklubben

På min vej

Tjekkiet 2001

Ferie til Tjekkiet i 4 dage, hvor vi boede på hotel i Usti.  På denne ferie var vi en tur til Rhensko,  hvor Elben krydser grænsen og løber ind i Tyskland. Et besøg i Prag med rundtur i centrum,
en tur
over Karlsbroen afsluttet med et besøg på pivobar U Fleku for at smage deres mørke øl.
Der blev også tid til et besøg hos vores tjekkiske kontakt familie i Litvinov. Thomas, familiens yngste søn, kom for at ledsage os i toget til Most, herfra var der sporvogn til Litvinov.
Efter en god dag sagde vi farvel og blev fulgt til bage til Most, hvorfra vi selv tog toget til Usti.   Sidste dag besøgte vi en fabrik med Bøhmisk glasfremstilling, glaspustere, og en glasforretning hvor vi kunne handle til rimelige priser.
Jan, Anita, Anne og min mor på Karlsbroen

Las Americas Tenerife november 2001

Efter veludført indsats var turen til Tenerife i uge 47, en flidspræmie for Jonna og Per Møller,  Anne og jeg. Vi boede på Hotel Malibu Park i Las Americas, det sydlige af Tenerife.
Vi tilmeldte os en tur med Fred Olsen Line til naboøen La Gomera. På vej til La Gomera så vi  delfiner der sprang. Tenerife rundt med bus prøvede vi også, en hel dag i bus med aircondition
og for lidt tøj grrrr, så var det bedre dagen efter hvor vi lejede en bil for at køre tværs over øen.
Vi ankom til Teide i flotteste solskin, men i løbet af  No time var omgivet af tæt tåge, vi fortsatte
til Puerto de la Cruz som havde det ret blæsende og koldt så vi skyndte os tilbage til varmen i
Las Americas.

Pico del Teide

Ferie i Norge 2005
Fra hytte til hytte, en uge i Norge

Deltagere:

Jytte og Rasmus
       Anne og Bent

Se turen fra dag til dag